tiistai 11. helmikuuta 2020

Vertaistuki

Tämän matkan aikana olen huomannut, että tärkein tuki on vertaistuki. On pääasia, että puhuu edes jollekin. Mutta parhaan tuen ja ymmärryksen saa toiselta, joka on samassa tilanteessa. Tukea saa myös muilta mutta he eivät oikeasti tiedä mitä käyt läpi.

Olen saanut tämän blogin kautta jokusen kommentin sekä sähköpostin. Ne ovat olleet todella mahtavia juttuja! Toivottavasti joku muukin rohkaistuu tämän postauksen myötä laittamaan vaikka sähköpostilla viestiä.

Suurin tuki on ollut whatsapp-ryhmä, jossa on muutamia peliriippuvaisia. Siellä on voinut jakaa kaikki ilot ja surut ja saa heti tukea sekä ymmärrystä. Siellä ei tuomita, ei haukuta tai ihmetellä toisen toimintaa. Kaikki tietävät tasan tarkkaan mistä on kyse. Olen huomannut etten ole ainut joka ajattelee tai toimii tietyllä tavalla. Se en olekaan minä, se onkin tämä sairaus ja riippuvuus. Sen ymmärtäminen on helpottanut paljon. Kiitos tälle ihanalle ryhmälle ja ihanille ihmisille, parasta tukea arjen keskellä! ❤️

Olen löytänyt Facebookista yhden juttelukaverin, olemme molemmat matkalla ulosottoon mutta eri syistä. Hänen kanssaan juttelemme velka-asioista ja sekin on ollut todella mahtavaa tukea.

Vertaistuki on ollut itselleni se suurin juttu. Ahdistus on vähentynyt ja on ihana tietää, että on ihmisiä keille voit puhua asiasta koska vain. Suosittelen todella lämpimästi vertaistukea. Se vaati itseltänikin ensin paljon rohkeutta mutta nyt se on päivieni iso voimavara.

Toivon teille kaikille samaa rohkeutta, etsikää vertaistukea. Se tosiaan kannattaa. Ja itse juttelen näistä asioista mielelläni. Voit vaikka aloittaa sillä, että laitat sähköpostia tännepäin. Anonyymina, omalla nimellä, millä vain. Olen enemmän kuin mielelläni juttukaverina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti